Jag är egentligen vänsterhänt!

Idag spelade jag kubb med vänsterhand och det gick skit bra och eftersom jag ibland byter plats på bestiken då jag äter så har jag ju självklart börjat fundera över om man kunde vara både höger och vänsterhänt så jag googlade och ja det kan man vara. Själv är jag dubbelhänt men jag ringde min mamma och berättade och då sa hon att jag egentligen är vänsterhänt men att skolan och dagis bestämde att jag skulle använda höger hand. Jag tycker bara att det är så himla sjukt. Nu har jag äntligen fått svar på så många oklarade frågor och det känns skönt men jag kan knappt fatta att jag egentligen ska vara vänsterhänt och nu är jag dubbelhänt eftersom jag blev tvungen att använda min högra hand. Hare bra alla läsare!

Kommentarer
Postat av: Anmaja

Du undrar i min blogg hur man vet om man är dubbelhänt. Det känner man, när man klarar saker med bägge händerna. :-D

Det blir väl så när man är vänsterhänt från början och 'måste' träna upp höger i skolan...

Anmaja

2010-07-15 @ 00:30:46
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0